Accueil
Titre : | Innovative Apprenticeships : Promoting Successful School-to-work Transitions |
Auteurs : | Felix Rauner, dir. ; International Network on Innovative Apprenticeship (INAP) international conference (3rd; September 2009; Turin) ; Erica Smith, dir. ; Ursel Hauschildt, dir. ; Helmut Zelloth, dir. |
Type de document : | texte imprimé |
Editeur : | Münster : LIT Verlag, 2010 |
ISBN/ISSN/EAN : | 978-3-643-10367-3 |
Format : | 300 p |
Langues: | Français |
Catégories : |
Thésaurus CEREQ COLLOQUE ; INSERTION PROFESSIONNELLE ; ENSEIGNEMENT TECHNIQUE-PROFESSIONNEL ; POLITIQUE DE L'EDUCATION ; RENDEMENT DE L'EDUCATION ; ENSEIGNEMENT SECONDAIRE ; ENSEIGNEMENT SUPERIEUR ; APPRENTISSAGE ; SYSTEME EDUCATIF ; JEUNE ; ORIENTATION SCOLAIRE-PROFESSIONNELLE ; CHEMINEMENT SCOLAIRE ; ENQUETE PISA ; PROJET DE FORMATION ; IDENTITE SOCIALE ; COMPETENCE ; ABANDON DES ETUDES ; ACCOMPAGNEMENT EN FORMATION ; MIGRATION ; FORMATION EN ALTERNANCE ; FORMATION PROFESSIONNELLE ; COMPETENCE RELATIONNELLE ; FORMATEUR ; IDENTITE PROFESSIONNELLE ; RELATION ECOLE-ENTREPRISE ; TRAVAILLEUR AGE ; TRAVAIL DES ENFANTS ; QUALITE DE L'EDUCATION ; APPROCHE LOCALE ; COMPARAISON INTERNATIONALE ; SUISSE ; PAYS DE L'OCDE ; EUROPE ; ALLEMAGNE ; MALTE ; FRANCE ; SERBIE MONTENEGRO ; AUSTRALIE ; EGYPTE ; GEORGIE ; UKRAINE ; MACEDOINE ; TURQUIE ; ALBANIE ; JORDANIE ; RUSSIE ; CHINE ; AUTRICHE ; PAYS EN DEVELOPPEMENT ; ANGLETERRE ; IRLANDE ; ITALIE ; PAYS BAS ; SYRIE ; CANADA ; ETATS UNIS ; HONGRIE ; AFRIQUE DU SUD ; CROATIE ; ALGERIE ; MAROC |
Résumé : | The transition from school to vocational education is of different quality and performance in the diverse national VET systems and heavily determined by the different structures of governance in the national education and VET systems. In September 2009, the International Network on Innovative Apprenticeship (INAP) hosted its third international conference in Turin bringing together leading researchers in the area of international TVET research. This book summarises all topics discussed within the frame of the Turin conference and overviews current research and analysis in the following fields: Managing successful transitions from school to work * Building vocational identity * Competence evaluation and development in VET * Levels of governance and the role of stakeholders in apprenticeships. |
Document Céreq : | Non |
Extraits en ligne : | table des matières et extrait en ligne |
Exemplaires (1)
Code-barres | Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|---|
1022694 | E-43-10 | Etude | CEREQ | Bibliothèque | Disponible |