![](./styles/cereq4/images/home.png)
Titre : | Same Same but Different: School-to-work Transitions in Emerging and Advanced Economies |
Auteurs : | Glenda Quintini ; Sébastien Martin |
Type de document : | document électronique |
Editeur : | Paris : OCDE, 2014 |
Collection : | OECD Social, Employment and Migration Working Papers, num. 154 |
Format : | 58 p |
Langues: | Anglais |
Catégories : |
Thésaurus CEREQ RAPPORT ; INSERTION PROFESSIONNELLE ; JEUNE ; POLITIQUE ECONOMIQUE ; POPULATION ; EMPLOI DES JEUNES ; STATISTIQUE D'EMPLOI ; CHOMAGE ; ABANDON DES ETUDES ; JEUNE EN DIFFICULTE ; FORME D'EMPLOI ; TRAVAIL DES ENFANTS ; INVESTISSEMENT EN FORMATION ; RELATION FORMATION-EMPLOI ; SYSTEME EDUCATIF ; STATISTIQUE DE L'EDUCATION ; APPRENTISSAGE ; ENQUETE PISA ; POLITIQUE DE L'EDUCATION ; MESURE POUR L'EMPLOI ; POLITIQUE DE L'EMPLOI ; COMPARAISON INTERNATIONALE ; AFRIQUE DU SUD ; ALLEMAGNE ; ARGENTINE ; AUSTRALIE ; BRESIL ; CANADA ; CHILI ; ESPAGNE ; ETATS UNIS ; FRANCE ; INDE ; INDONESIE ; ITALIE ; MEXIQUE ; ROYAUME UNI ; TURQUIE ; PAYS EN DEVELOPPEMENT ; PAYS INDUSTRIALISE |
Résumé : | Improving school-to-work transitions and ensuring better career opportunities for youth after labour market entrance are common goals in emerging and advanced economies as they can contribute to raising the productive potential of the economy and to increasing social cohesion. However, the challenges faced in achieving these objectives and the policies required vary between emerging and advanced economies. This paper analyses youth labour market outcomes in 16 countries: eight emerging countries and eight advanced economies. In light of this analysis, it also discusses differences and similarities in the policy measures countries have at their disposal to tackle the key emerging challenges. (Source : OCDE) |
Document Céreq : | Non |
En ligne : | http://www.oecd-ilibrary.org/docserver/download/5jzbb2t1rcwc.pdf?expires=1419425310&id=id&accname=guest&checksum=BFB2ED11AA919347795B6816A2468967 |
Documents numériques (1)
![]() ocde-same-different_2014.pdf Adobe Acrobat PDF |