
Catégories
Thésaurus CEREQ > LES LISTES ADDITIONNELLES > 4010 TERMES GEOGRAPHIQUES > MONDE > OCEANIE > NOUVELLE ZELANDE
NOUVELLE ZELANDEVoir aussi |



Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
Job Tasks and Wages in Developed Countries: Evidence from PIAAC / Sara de la Rica in Labour economics, vol. 65 (August 2020)
![]()
[article]
Titre : Job Tasks and Wages in Developed Countries: Evidence from PIAAC Type de document : document électronique Auteurs : Sara de la Rica ; Lucas Gortazar ; Piotr Lewandowski Année de publication : 2020 Article en page(s) : Article 101845 Langues : Anglais (eng) Catégories : Organisme Cité
PIAAC - Programme for the International Assessment of Adult Competencies
Thésaurus CEREQ
TACHE ; SALAIRE ; COMPARAISON INTERNATIONALE ; BELGIQUE ; CHILI ; REPUBLIQUE TCHEQUE ; DANEMARK ; ESPAGNE ; FRANCE ; ROYAUME UNI ; GRECE ; ITALIE ; JAPON ; COREE DU SUD ; LITUANIE ; PAYS BAS ; NORVEGE ; NOUVELLE ZELANDE ; POLOGNE ; SLOVAQUIE ; SLOVENIE ; ETATS UNISRésumé : This paper addresses the empirical relationship between job tasks and wages for a harmonised sample of 19 developed countries. We do so by using worker-level PIAAC data to account for task heterogeneity within occupations. Our contribution is threefold: First, we compute abstract, routine and manual task measures that are found to be well-validated visa-vis previous research. Second, we estimate task prices, and find that a one-standard-deviation increase in abstract tasks is related to a 3.3-log-point wage premium, whereas there is a 2.6 to 2.9-log-point wage penalty for each standard deviation of routine (manual) tasks. Development factors and labour market institutions, particularly union coverage and strictness of employment protection legislation, seem to play a role in the differences in all three task prices. Document Céreq : Non En ligne : https://doi.org/10.1016/j.labeco.2020.101845 Permalink : https://pmb.cereq.fr/index.php?lvl=notice_display&id=68473
in Labour economics > vol. 65 (August 2020) . - Article 101845[article] Job Tasks and Wages in Developed Countries: Evidence from PIAAC [document électronique] / Sara de la Rica ; Lucas Gortazar ; Piotr Lewandowski . - 2020 . - Article 101845.
Langues : Anglais (eng)
in Labour economics > vol. 65 (August 2020) . - Article 101845
Catégories : Organisme Cité
PIAAC - Programme for the International Assessment of Adult Competencies
Thésaurus CEREQ
TACHE ; SALAIRE ; COMPARAISON INTERNATIONALE ; BELGIQUE ; CHILI ; REPUBLIQUE TCHEQUE ; DANEMARK ; ESPAGNE ; FRANCE ; ROYAUME UNI ; GRECE ; ITALIE ; JAPON ; COREE DU SUD ; LITUANIE ; PAYS BAS ; NORVEGE ; NOUVELLE ZELANDE ; POLOGNE ; SLOVAQUIE ; SLOVENIE ; ETATS UNISRésumé : This paper addresses the empirical relationship between job tasks and wages for a harmonised sample of 19 developed countries. We do so by using worker-level PIAAC data to account for task heterogeneity within occupations. Our contribution is threefold: First, we compute abstract, routine and manual task measures that are found to be well-validated visa-vis previous research. Second, we estimate task prices, and find that a one-standard-deviation increase in abstract tasks is related to a 3.3-log-point wage premium, whereas there is a 2.6 to 2.9-log-point wage penalty for each standard deviation of routine (manual) tasks. Development factors and labour market institutions, particularly union coverage and strictness of employment protection legislation, seem to play a role in the differences in all three task prices. Document Céreq : Non En ligne : https://doi.org/10.1016/j.labeco.2020.101845 Permalink : https://pmb.cereq.fr/index.php?lvl=notice_display&id=68473 Les opinions des jeunes adultes sur le rôle social de l’État ont-elles changé depuis la crise de 2008 ? / Adrien Papuchon in Economie et statistique, n° 514-515-516 (2020)
![]()
[article]
Titre : Les opinions des jeunes adultes sur le rôle social de l’État ont-elles changé depuis la crise de 2008 ? Type de document : texte imprimé Auteurs : Adrien Papuchon Année de publication : 2020 Article en page(s) : pp. 177-201 Langues : Français (fre) Catégories : Thésaurus CEREQ
POLITIQUE SOCIALE ; CRISE ECONOMIQUE ; EVALUATION ; JEUNE ; CHOMAGE DES JEUNES ; INDEMNISATION DU CHOMAGE ; PROTECTION SOCIALE ; COMPARAISON INTERNATIONALE ; FRANCE ; ALLEMAGNE ; ESPAGNE ; FINLANDE ; SUEDE ; NORVEGE ; ROYAUME UNI ; SUISSE ; HONGRIE ; REPUBLIQUE TCHEQUE ; SLOVENIE ; LETTONIE ; ETATS UNIS ; NOUVELLE ZELANDERésumé : La crise économique de 2008, qui a fortement affecté l’entrée des jeunes adultes dans la vie active, a pu modifier leurs opinions sur les politiques et les dépenses sociales. Les données du programme international d’enquêtes sociales (ISSP, 2006, 2016) permettent d’analyser et de comparer ces opinions et leur évolution dans 12 pays européens, ainsi qu’aux États-Unis et en Nouvelle-Zélande. Nous examinons aussi les différences entre les opinions des jeunes adultes et celles des autres adultes et leur évolution. Pour tenir compte des différences de contextes nationaux, nous nous appuyons sur la typologie standard des régimes d’État-providence. Le soutien des jeunes adultes à l’intervention publique en matière sociale a progressé entre 2006 et 2016, sauf dans les pays scandinaves. Les divergences d’opinion avec leurs aînés se sont accrues dans les pays libéraux et se sont réduites dans les pays conservateurs, tandis que le souhait d’une protection sociale accrue reste élevé dans les pays où la protection sociale était la moins développée. Document Céreq : Non En ligne : https://insee.fr/fr/statistiques/4511695?sommaire=4511714 Permalink : https://pmb.cereq.fr/index.php?lvl=notice_display&id=67988
in Economie et statistique > n° 514-515-516 (2020) . - pp. 177-201[article] Les opinions des jeunes adultes sur le rôle social de l’État ont-elles changé depuis la crise de 2008 ? [texte imprimé] / Adrien Papuchon . - 2020 . - pp. 177-201.
Langues : Français (fre)
in Economie et statistique > n° 514-515-516 (2020) . - pp. 177-201
Catégories : Thésaurus CEREQ
POLITIQUE SOCIALE ; CRISE ECONOMIQUE ; EVALUATION ; JEUNE ; CHOMAGE DES JEUNES ; INDEMNISATION DU CHOMAGE ; PROTECTION SOCIALE ; COMPARAISON INTERNATIONALE ; FRANCE ; ALLEMAGNE ; ESPAGNE ; FINLANDE ; SUEDE ; NORVEGE ; ROYAUME UNI ; SUISSE ; HONGRIE ; REPUBLIQUE TCHEQUE ; SLOVENIE ; LETTONIE ; ETATS UNIS ; NOUVELLE ZELANDERésumé : La crise économique de 2008, qui a fortement affecté l’entrée des jeunes adultes dans la vie active, a pu modifier leurs opinions sur les politiques et les dépenses sociales. Les données du programme international d’enquêtes sociales (ISSP, 2006, 2016) permettent d’analyser et de comparer ces opinions et leur évolution dans 12 pays européens, ainsi qu’aux États-Unis et en Nouvelle-Zélande. Nous examinons aussi les différences entre les opinions des jeunes adultes et celles des autres adultes et leur évolution. Pour tenir compte des différences de contextes nationaux, nous nous appuyons sur la typologie standard des régimes d’État-providence. Le soutien des jeunes adultes à l’intervention publique en matière sociale a progressé entre 2006 et 2016, sauf dans les pays scandinaves. Les divergences d’opinion avec leurs aînés se sont accrues dans les pays libéraux et se sont réduites dans les pays conservateurs, tandis que le souhait d’une protection sociale accrue reste élevé dans les pays où la protection sociale était la moins développée. Document Céreq : Non En ligne : https://insee.fr/fr/statistiques/4511695?sommaire=4511714 Permalink : https://pmb.cereq.fr/index.php?lvl=notice_display&id=67988 Quelles sont les perceptions des élèves présentant des difficultés comportementales quant aux conditions qui influencent leur scolarisation en classe ordinaire? / Manon Beaudoin in Nouveaux c@hiers de la recherche en éducation, vol. 22, n° 1 (2020)
![]()
[article]
Titre : Quelles sont les perceptions des élèves présentant des difficultés comportementales quant aux conditions qui influencent leur scolarisation en classe ordinaire? Type de document : document électronique Auteurs : Manon Beaudoin ; Marie-France Nadeau Année de publication : 2020 Article en page(s) : pp. 145-169 Langues : Français (fre) Catégories : Thésaurus CEREQ
HANDICAPE ; SCOLARISATION ; ENSEIGNEMENT SCOLAIRE ; REPRESENTATION DE LA FORMATION ; QUEBEC ; ETATS UNIS ; CANADA ; IRLANDE ; FINLANDE ; ROYAUME UNI ; ALLEMAGNE ; ECOSSE ; NOUVELLE ZELANDEMots-clés : éducation inclusive Résumé : L’éducation inclusive, qui préconise la scolarisation dans un cadre le plus normal possible, s’impose comme la voie privilégiée pour favoriser la réussite éducative de tous les élèves. Malgré les conditions suggérées pour soutenir celle-ci, l’expérience scolaire des élèves présentant des difficultés comportementales reste difficile. Est-il possible que ces conditions ne tiennent pas compte du point de vue des élèves? La méthode de recension des écrits (n = 42 études: 31 qualitatives, 2 quantitatives, 7 mixtes, 2 recensions) a permis de répondre à l’objectif d’identifier les conditions qui soutiennent ou freinent la scolarisation en classe ordinaire selon les élèves présentant des difficultés comportementales. Dans les deux cas, la relation avec l’enseignant s’avère la condition la plus souvent mentionnée. Les résultats sont discutés à la lumière des caractéristiques méthodologiques des ouvrages pour orienter les futures études. Document Céreq : Non En ligne : https://doi.org/10.7202/1070028ar Permalink : https://pmb.cereq.fr/index.php?lvl=notice_display&id=67918
in Nouveaux c@hiers de la recherche en éducation > vol. 22, n° 1 (2020) . - pp. 145-169[article] Quelles sont les perceptions des élèves présentant des difficultés comportementales quant aux conditions qui influencent leur scolarisation en classe ordinaire? [document électronique] / Manon Beaudoin ; Marie-France Nadeau . - 2020 . - pp. 145-169.
Langues : Français (fre)
in Nouveaux c@hiers de la recherche en éducation > vol. 22, n° 1 (2020) . - pp. 145-169
Catégories : Thésaurus CEREQ
HANDICAPE ; SCOLARISATION ; ENSEIGNEMENT SCOLAIRE ; REPRESENTATION DE LA FORMATION ; QUEBEC ; ETATS UNIS ; CANADA ; IRLANDE ; FINLANDE ; ROYAUME UNI ; ALLEMAGNE ; ECOSSE ; NOUVELLE ZELANDEMots-clés : éducation inclusive Résumé : L’éducation inclusive, qui préconise la scolarisation dans un cadre le plus normal possible, s’impose comme la voie privilégiée pour favoriser la réussite éducative de tous les élèves. Malgré les conditions suggérées pour soutenir celle-ci, l’expérience scolaire des élèves présentant des difficultés comportementales reste difficile. Est-il possible que ces conditions ne tiennent pas compte du point de vue des élèves? La méthode de recension des écrits (n = 42 études: 31 qualitatives, 2 quantitatives, 7 mixtes, 2 recensions) a permis de répondre à l’objectif d’identifier les conditions qui soutiennent ou freinent la scolarisation en classe ordinaire selon les élèves présentant des difficultés comportementales. Dans les deux cas, la relation avec l’enseignant s’avère la condition la plus souvent mentionnée. Les résultats sont discutés à la lumière des caractéristiques méthodologiques des ouvrages pour orienter les futures études. Document Céreq : Non En ligne : https://doi.org/10.7202/1070028ar Permalink : https://pmb.cereq.fr/index.php?lvl=notice_display&id=67918 An International History of Coalminers’ Actions to Voice Resistance to the Appropriation of their Safety and Health, 1870-1925 / David Walters in Relations industrielles / Industrial relations, vol. 75, n° 2 (Printemps 2020)
![]()
[article]
Titre : An International History of Coalminers’ Actions to Voice Resistance to the Appropriation of their Safety and Health, 1870-1925 Type de document : texte imprimé Auteurs : David Walters ; Michael Quinlan Année de publication : 2020 Article en page(s) : pp. 376–400 Langues : Anglais (eng) Catégories : Thésaurus CEREQ
INDUSTRIE EXTRACTIVE-ENERGIE ; MINEUR ; CONFLIT DU TRAVAIL ; EXPRESSION DES SALARIES ; SANTE AU TRAVAIL ; HYGIENE-SECURITE ; CONDITION DE TRAVAIL ; LEGISLATION DU TRAVAIL ; SYNDICALISME ; ORGANISATION SYNDICALE ; ETUDE HISTORIQUE ; AUSTRALIE ; NOUVELLE ZELANDE ; COMPARAISON INTERNATIONALE ; ROYAUME UNI ; CANADA ; FRANCE ; BELGIQUERésumé : This paper seeks to explore the history of miners’ struggles to represent their interests in health and safety in coalmines in a range of countries in the period between 1870 and 1925. It has two objectives, the first objective being to examine these struggles both in terms of what determined them and how effective they were. The second objective is to assess the significance of these struggles for current understandings of representative participation in Occupational Health and Safety (OHS).
Starting with late 19th century Australia, the research method involved search, retrieval and analysis of historical sources including newspaper accounts, recorded testimony to Commissions of Inquiry into mining incidents and disasters, records of the debates of the legislature on relevant regulatory reforms and records of trade union meetings, as well as the accounts of contemporary observers and published analysis.
Extending its inquiry to other countries, including the United Kingdom, Canada, France and Belgium, the methods used for these countries were less focused on newspaper accounts and more reliant on the analysis of published historical records of national and international trade union congresses, and those of the legislatures of these countries, as well as theses and accounts in the research literature. In combination, these sources corroborate one another and provide rich qualitative data, the analysis of which has achieved both research objectives.
As well as filling an important gap in the literature on the development of worker involvement in OHS, this paper shows that coalminers’ struggles and strategies for workers to have a say in their health and safety, and the contexts that shaped them are both instructive and important in understanding current experiences.Document Céreq : Non En ligne : https://doi.org/10.7202/1070353ar Permalink : https://pmb.cereq.fr/index.php?lvl=notice_display&id=67966
in Relations industrielles / Industrial relations > vol. 75, n° 2 (Printemps 2020) . - pp. 376–400[article] An International History of Coalminers’ Actions to Voice Resistance to the Appropriation of their Safety and Health, 1870-1925 [texte imprimé] / David Walters ; Michael Quinlan . - 2020 . - pp. 376–400.
Langues : Anglais (eng)
in Relations industrielles / Industrial relations > vol. 75, n° 2 (Printemps 2020) . - pp. 376–400
Catégories : Thésaurus CEREQ
INDUSTRIE EXTRACTIVE-ENERGIE ; MINEUR ; CONFLIT DU TRAVAIL ; EXPRESSION DES SALARIES ; SANTE AU TRAVAIL ; HYGIENE-SECURITE ; CONDITION DE TRAVAIL ; LEGISLATION DU TRAVAIL ; SYNDICALISME ; ORGANISATION SYNDICALE ; ETUDE HISTORIQUE ; AUSTRALIE ; NOUVELLE ZELANDE ; COMPARAISON INTERNATIONALE ; ROYAUME UNI ; CANADA ; FRANCE ; BELGIQUERésumé : This paper seeks to explore the history of miners’ struggles to represent their interests in health and safety in coalmines in a range of countries in the period between 1870 and 1925. It has two objectives, the first objective being to examine these struggles both in terms of what determined them and how effective they were. The second objective is to assess the significance of these struggles for current understandings of representative participation in Occupational Health and Safety (OHS).
Starting with late 19th century Australia, the research method involved search, retrieval and analysis of historical sources including newspaper accounts, recorded testimony to Commissions of Inquiry into mining incidents and disasters, records of the debates of the legislature on relevant regulatory reforms and records of trade union meetings, as well as the accounts of contemporary observers and published analysis.
Extending its inquiry to other countries, including the United Kingdom, Canada, France and Belgium, the methods used for these countries were less focused on newspaper accounts and more reliant on the analysis of published historical records of national and international trade union congresses, and those of the legislatures of these countries, as well as theses and accounts in the research literature. In combination, these sources corroborate one another and provide rich qualitative data, the analysis of which has achieved both research objectives.
As well as filling an important gap in the literature on the development of worker involvement in OHS, this paper shows that coalminers’ struggles and strategies for workers to have a say in their health and safety, and the contexts that shaped them are both instructive and important in understanding current experiences.Document Céreq : Non En ligne : https://doi.org/10.7202/1070353ar Permalink : https://pmb.cereq.fr/index.php?lvl=notice_display&id=67966
Titre : Future skills: the future of learning and higher education : results of the international future skills Delphi survey Type de document : document électronique Auteurs : Ulf-Daniel Ehlers ; Sarah A. Kellermann Editeur : Karlsruhe [Allemagne] : Baden-Wurttemberg cooperative state university Année de publication : 2019 Importance : 69 p Langues : Anglais (eng) Catégories : Thésaurus CEREQ
ENSEIGNEMENT SUPERIEUR ; COMPETENCE ; BESOIN EN EDUCATION ; EVOLUTION DES QUALIFICATIONS ; ETUDE PROSPECTIVE ; INGENIERIE DE LA FORMATION ; CREATION-RENOVATION DE DIPLOME ; PEDAGOGIE ; UNIVERSITE ; CHEMINEMENT UNIVERSITAIRE ; FORMATION TOUT AU LONG DE LA VIE ; ALLEMAGNE ; AUSTRALIE ; AUTRICHE ; BELGIQUE ; CANADA ; CHINE ; ESPAGNE ; FRANCE ; ITALIE ; LITUANIE ; NORVEGE ; NOUVELLE ZELANDE ; PAYS BAS ; PORTUGAL ; ROYAUME UNI ; SUEDE ; SUISSE ; RAPPORT
Organisme Cité
ETUDE DELPHIRésumé : How will higher education institutions have to position in order to prepare future graduates for the changing society and future work place? The Future Skill Report is based on a number of prior research studies on future skills – future learning and future higher education. It presents validated concept and elaborates a model of future skills, data on future learning and consolidated scenarios for future higher education. With fundamental changes in the job market and challenges in our societies due to a global and technological drivers, research on future skills becomes increasingly relevant. However, many studies fall short on capturing the effects which technological advancements and global cooperation have today and will have in the future on higher education systems, skill development demands and labour market changes. They often reduce future skills directly to digital skills, which – as important as they are – only represent one side of the future skill coin. The results presented from this Delphi survey are taking a broader view and go beyond digital skill demands. The approach elaborates on an experts’ informed vision of future higher education (HE), taking into account the demand for future skills, outlines the four signposts of change which will shape the learning revolution in higher education and presents a first model of future skills for future graduates. It is part of an overarching research project series on “Next Skills” (www.nextskills.org) and collates opinions from an international experts’ panel of almost 50 experts from higher education and business. Experts were asked both, the degree of relevance, as well as the timeframe of adoption for future skills, future higher education scenarios and the driving pillars of change. Document Céreq : Non En ligne : https://liseo.ciep.fr/index.php?lvl=notice_display&id=45077 Permalink : https://pmb.cereq.fr/index.php?lvl=notice_display&id=67081 Future skills: the future of learning and higher education : results of the international future skills Delphi survey [document électronique] / Ulf-Daniel Ehlers ; Sarah A. Kellermann . - Karlsruhe (Allemagne) : Baden-Wurttemberg cooperative state university, 2019 . - 69 p.
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Thésaurus CEREQ
ENSEIGNEMENT SUPERIEUR ; COMPETENCE ; BESOIN EN EDUCATION ; EVOLUTION DES QUALIFICATIONS ; ETUDE PROSPECTIVE ; INGENIERIE DE LA FORMATION ; CREATION-RENOVATION DE DIPLOME ; PEDAGOGIE ; UNIVERSITE ; CHEMINEMENT UNIVERSITAIRE ; FORMATION TOUT AU LONG DE LA VIE ; ALLEMAGNE ; AUSTRALIE ; AUTRICHE ; BELGIQUE ; CANADA ; CHINE ; ESPAGNE ; FRANCE ; ITALIE ; LITUANIE ; NORVEGE ; NOUVELLE ZELANDE ; PAYS BAS ; PORTUGAL ; ROYAUME UNI ; SUEDE ; SUISSE ; RAPPORT
Organisme Cité
ETUDE DELPHIRésumé : How will higher education institutions have to position in order to prepare future graduates for the changing society and future work place? The Future Skill Report is based on a number of prior research studies on future skills – future learning and future higher education. It presents validated concept and elaborates a model of future skills, data on future learning and consolidated scenarios for future higher education. With fundamental changes in the job market and challenges in our societies due to a global and technological drivers, research on future skills becomes increasingly relevant. However, many studies fall short on capturing the effects which technological advancements and global cooperation have today and will have in the future on higher education systems, skill development demands and labour market changes. They often reduce future skills directly to digital skills, which – as important as they are – only represent one side of the future skill coin. The results presented from this Delphi survey are taking a broader view and go beyond digital skill demands. The approach elaborates on an experts’ informed vision of future higher education (HE), taking into account the demand for future skills, outlines the four signposts of change which will shape the learning revolution in higher education and presents a first model of future skills for future graduates. It is part of an overarching research project series on “Next Skills” (www.nextskills.org) and collates opinions from an international experts’ panel of almost 50 experts from higher education and business. Experts were asked both, the degree of relevance, as well as the timeframe of adoption for future skills, future higher education scenarios and the driving pillars of change. Document Céreq : Non En ligne : https://liseo.ciep.fr/index.php?lvl=notice_display&id=45077 Permalink : https://pmb.cereq.fr/index.php?lvl=notice_display&id=67081 Documents numériques
![]()
2019-05-17-report-vs.15.pdfAdobe Acrobat PDFLa mobilité internationale des étudiants d'Asie et d'Océanie / Mathilde Mallet in Les notes de Campus France, Hors série n° 19 (juin 2018)
![]()
![]()
PermalinkFrom Wellington to Quebec: Attracting Hollywood and Regulating Cultural Workers / Maude Choko in Relations industrielles / Industrial relations, vol. 72, n° 3 (Eté 2017)
PermalinkRelation entre l'emploi des jeunes et l'emploi des seniors dans vingt pays de l'OCDE / Eun Jeong Ji in Revue internationale du travail, vol. 156, n° 3-4 (septembre 2017)
![]()
PermalinkEnseignement supérieur : mythes et réalités de la révolution digitale / Samia Ghozlane in Gérer et comprendre, n° 126 (décembre 2016)
![]()
PermalinkConfiance, éducation et autorité / Laurence Cornu in Revue internationale d'éducation de Sèvres, n° 72 (septembre 2016)
PermalinkPermalink«Dialogue social» et variétés des capitalismes : une analyse de long terme / Bernard Gazier in Relations industrielles / Industrial relations, vol. 70, n° 4 (Automne 2015)
PermalinkExplaining the Informal Economy: an Exploratory Evaluation of Competing Perspectives / Colin C. Williams in Relations industrielles / Industrial relations, vol. 70, n° 4 (Automne 2015)
PermalinkFrais d’inscription dans l’enseignement supérieur et régimes d’État-providence / Léonard Moulin in Education et sociétés, n° 36 (2015/2)
![]()
PermalinkHigh-involvement work processes, work intensification and employee well-being / Peter Boxall in Work, employment and society, Vol. 28, n° 6 (December 2014)
![]()
Permalinkvol. 67, n° 4 - Octobre 2014 (Bulletin de Industrial and labor relations review - ILR review)
PermalinkCollective Regulation and Working Women in New Zealand and Fiji / Jane Parker in Relations industrielles / Industrial relations, n° 69-2 (Printemps/Spring 2014)
PermalinkPermalinkPermalinkL'autoévaluation pour accompagner l'expérimentation et le projet d'établissement / Romuald Normand in Education et formations, n° 81 (mars 2012)
PermalinkNouvelle-Zélande : Marché du travail : une dérégulation en montagnes russes / Felicity Lamm in Chronique Internationale de l'IRES, n° 132 (septembre 2011)
![]()
PermalinkL’amélioration continue des établissements scolaires : l’ingénierie mise en place en Nouvelle-Zélande / Brian Annan in Revue française de pédagogie, n° 174 (janvier-février-mars 2011)
![]()
PermalinkPermalinkLe développement professionnel des enseignants et ses effets positifs sur les apprentissages des élèves / Helen Timperley in Revue française de pédagogie, n° 174 (janvier-février-mars 2011)
![]()
PermalinkSpecial edition on 100 years of minimum wage regulation. / Simon Deakin in British Journal of Industrial Relations, vol. 47, n° 2 (June 2009)
PermalinkPerspectives économiques de l'OCDE. / Jorgen Elmeskov in Perspectives économiques de l'OCDE, vol. 1 - n° 83 (juin 2008)
![]()
PermalinkL'enseignement, l'apprentissage et l'évaluation des adultes : pour de meilleures compétences de base. / Janet Looney (2008)
PermalinkLabour force statistics 1986-2006. Statistiques de la population active 1986-2006. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) (2008)
PermalinkL'OCDE en chiffres 2008. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) (2008)
![]()
PermalinkPerspectives économiques de l'OCDE. / Jorgen Elmeskov in Perspectives économiques de l'OCDE, vol. 2 - n° 82 (décembre 2007)
![]()
PermalinkLe travail et le développement des capacités / Jane Bryson in Formation emploi, n° 98 (avril-juin 2007)
![]()
PermalinkYouth minimum wage reform and the labour market in New Zealand. / Dean Hyslop in Labour economics, vol. 14, issue 2 (April 2007)
PermalinkAccès inégal à la formation pour adultes : perspectives internationales. / Richard Desjardins (2007)
PermalinkPermalinkLes pensions dans les pays de l'OCDE : panorama des politiques publiques. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) (2007)
PermalinkPerspectives de l'emploi de l'OCDE 2007. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) (2007)
PermalinkPerspectives des migrations internationales. Rapport annuel. Edition 2007. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) (2007)
PermalinkSystèmes de certification. Des passerelles pour apprendre à tout âge. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) (2007)
![]()
PermalinkThe construction of a global profession : the transnationalization of economics. / Marion Fourcade in American Journal of Sociology, vol. 112 - n° 1 (july 2006)
PermalinkThe creation of contrasting education and training markets in England and New Zealand. / Rob Strathdee in Journal of Education and Work, vol. 19, n° 3 (July 2006)
PermalinkDestins d'émigrés. Numéro spécial. / COURRIER INTERNATIONAL in COURRIER INTERNATIONAL, n° 814 (8 juin 2006)
PermalinkL'OCDE en chiffres 2006-2007. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) in L'Observateur de l'OCDE, supplément n° 1 (2006)
![]()
PermalinkL'OCDE en chiffres 2007. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) in L'Observateur de l'OCDE, supplément n° 1 (2006)
![]()
PermalinkPerspectives de l'emploi de l'OCDE : stimuler l'emploi et les revenus, 2006. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) (2006)
PermalinkLe management public à l'épreuve de la politique. Actes du quatorzième colloque international. Bordeaux, 17 et 18 mars 2005, organisé en collaboration avec Sciences-Po Bordeaux. Tome 2. / Gérald Orange in Politiques et management public, vol. 23, n° 4 (décembre 2005)
PermalinkLes prêts contingents aux étudiants dans les pays de l'OCDE. / Denis Maguain in Revue française d'économie, vol. XX - n° 2 (octobre 2005)
![]()
PermalinkThe welfare state and the home : regime differences in the domestic division of labour. / Claudia Geist in European sociological review, vol. 21, n° 1 (February 2005)
PermalinkEuropean reference levels for education and training promoting credit transfert and mutual trust. Study commissioned to the Qualifications and Curriculum Authority, England. / Mike Coles (2005)
PermalinkPerspectives de l'emploi de l'OCDE 2005. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) (2005)
PermalinkLa rémunération liée aux performances dans l'administration. / Organisation de coopération et de développement économiques (Paris) (2005)
Permalink