Accueil
Titre : | Including non-formal sector qualifications in National Qualification Frameworks: a challenging process (2019) |
Auteurs : | Matteo Sgarzi ; Horacy Debowsky |
Type de document : | Article : texte imprimé |
Dans : | Training and employment (n° 137, 2019) |
Article en page(s) : | 4 p. |
Langues: | Anglais |
Catégories : |
Organisme Cité CEC - Cadre européen des certifications ; PROGRAMME ERASMUS +Thésaurus CEREQ QUALIFICATION ; POLITIQUE DE L'EDUCATION ; CNCP - COMMISSION NATIONALE DE CERTIFICATION PROFESSIONNELLE ; COMPARAISON INTERNATIONALE ; IRLANDE ; ECOSSE ; FRANCE ; POLOGNE ; HONGRIE ; CROATIE ; REPUBLIQUE TCHEQUE ; CERTIFICATIONAffiliation Céreq Céreq - Direction et missions |
Mots-clés: | Formation informelle |
Résumé : | A comparative analysis of 7 European NQFs reveals different patterns of inclusion of non-formal sector qualifications awarded outside the traditional educational context. However, all countries have in common the quest to achieve a good compromise between providing incentives for inclusion and maintaining overall framework coherence. |
Document Céreq : | Oui |
En ligne : | https://www.cereq.fr/en/including-non-formal-sector-qualifications-national-qualification-frameworks-challenging-process |
Documents numériques (1)
training137.pdf Adobe Acrobat PDF |