![](./styles/cereq4/images/home.png)
Titre : | Lessons from PISA 2012 for the United States : Strong Performers and Successful Reformers in Education |
Auteurs : | PISA - Programme international pour le suivi des acquis des élèves |
Type de document : | document électronique |
Editeur : | Paris : OCDE, 2013 |
ISBN/ISSN/EAN : | 978-92-64-20758-5 |
Format : | 106 p. |
Langues: | Anglais |
Catégories : |
Organisme Cité PISA - Programme International pour le Suivi des AcquisThésaurus CEREQ ENQUETE PISA ; POLITIQUE DE L'EDUCATION ; SYSTEME EDUCATIF ; RENDEMENT DE L'EDUCATION ; MATHEMATIQUE ; ETABLISSEMENT D'ENSEIGNEMENT ; GESTION ; STATISTIQUE DE L'EDUCATION ; COMPARAISON INTERNATIONALE ; ETATS UNIS |
Résumé : | This report situates the performance in PISA of 15-year-olds in the United States against global patterns and trends. It goes beyond the aggregate-level analysis to analyze the strengths and weaknesses of U.S. students on different types of mathematics tasks. It also reviews the relationship with the Common Core State Standards for Mathematics (CCSSM) in order to help connect results from PISA to what the United States aspires to teach in classrooms and to inform teaching practices that can help to improve performance. (OCDE) |
Document Céreq : | Non |
En savoir plus : | Résultats en France/Principaux résultats de l’Enquête PISA 2012/Accéder à tous les résultats et rapports de PISA 2012 |
Extraits en ligne : | Sommaire en ligne du volume pour les USA |
En ligne : | http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/PISA2012_US%20report_ebook%28eng%29.pdf |