Accueil
Titre : | Leaving education early - Vol. 2 : putting vocational education and training centre stage. Evaluating policy impact |
Auteurs : | CEDEFOP - Centre européen pour le développement de la formation professionnelle |
Type de document : | document Ă©lectronique |
Editeur : | Luxembourg : CEDEFOP, 2016 |
Format : | 149 p. |
Langues: | Français |
Catégories : |
Thésaurus CEREQ ABANDON DES ETUDES ; POLITIQUE EUROPEENNE ; POLITIQUE DE L'EDUCATION ; POLITIQUE DE LA FORMATION PROFESSIONNELLE ; COMPETENCE ; EVALUATION ; METHODOLOGIE ; APPRENTISSAGE ; UNION EUROPEENNE |
Résumé : | This second volume reviews VET-related measures to tackle ELET, either by preventing learners dropping out and/or by bringing those who have already left back to education and training. This volume identifies and discusses the key features of successful policies and practices, plus the conditions necessary to evaluate and upscale successful regional and local practices to national strategies. (source: report) |
Document Céreq : | Non |
En ligne : | http://www.cedefop.europa.eu/files/5558_en.pdf |
Documents numériques (1)
5558_en.pdf Adobe Acrobat PDF |