![](./styles/cereq4/images/home.png)
Titre : | Revue de l'entrepreneuriat, vol. 21, n° 3. - 2022/3 |
Type de document : | Bulletin |
Paru le : | 09/11/2022 |
Dépouillements
![iNNoVaNDiS : de “C’est juste Impossible » à « Faire que cela Arrive »](https://pmb.cereq.fr/img_cache/pmb5-cereq_record_73582.webp)
Article : document électronique
Sur la base de nos 15 années d’expérience dans un programme dédié à l’entrepreneuriat et à l’innovation – (iNNoVaNDiS) proposé aux étudiants en bachelor de l’Université de Deusto à San Sebastian (Espagne) – nous partagerons nos points de vue sur[...]
![Approches post et décoloniales en entrepreneuriat : des pistes critiques de travail pour les chercheurs](https://pmb.cereq.fr/img_cache/pmb5-cereq_record_73583.webp)
Article : document électronique
![Measuring nascent entrepreneurs’ commitment: The conceptualization, measurement and proposition of an integrative model](https://pmb.cereq.fr/img_cache/pmb5-cereq_record_73584.webp)
Article : document électronique
This research adapts the organizational commitment model to the context of nascent entrepreneurship. Four studies enabled the development and testing of a measurement tool tailored to this new context. This iterative process led to the reformula[...]
![Entrepreneurial Behavior through the Lenses of the Formal and Informal Institutional Perspectives: Evidence from a Two-Country Study](https://pmb.cereq.fr/img_cache/pmb5-cereq_record_73585.webp)
Article : document électronique
Despite the important role of institutions in fostering entrepreneurial activity, the existing cognitive models predicting entrepreneurial behavior are restricted to the influence of informal institutions. Moving beyond this effect, the present [...]
![Is blended learning a magic potion for increasing the entrepreneurial intention of students?](https://pmb.cereq.fr/img_cache/pmb5-cereq_record_73586.webp)
Article : document électronique
Using the Theory of Planned Behavior (TPB), we have studied the impact of a blended learning entrepreneurship course on entrepreneurial intentions and attitudes of second-year undergraduate students. We conducted a two-wave survey (before and af[...]